Perşembe, Temmuz 10, 2008

Yangın

Bugün saat 18:00 sıralarında Diclekent Bulvarı'na girdiğimde çok yoğun bir dumanla karşılaştım. Ben her zamanki rüzgâr toz uçuşturuyor filan sandım, göz gözü görmüyordu zira. Burada deli rüzgârlarımız var, her yer de toz toprak olduğu için (henüz asfaltlanmayan yollar var), bu göz gözü görmememe durumunu sıklıkla yaşıyoruz. Biraz ilerleyince yangın olduğunu anladık, bir apartmandan duman çıkıyordu. İlerleyip yanından geçerken baktık ama dumanlar apartmanın görünmeyen bir yerinden geliyordu, sonradan anladık ki çatı yanıyordu. Yangının olduğu apartmanı geçip hemen oradaki dükkanlardan birinin sahibi arkadaşıma geldim, oradan yangını izledik (bu topraklarda yaşayan herkes bilir ki, bu memlekette yaşayanlar, yangın olsun, inşaat olsun, trafik kazası olsun vs. seyretmeyi severler, ben de dahil :)). Birazdan itfaiye geldi, polisler geldi, duman arttı, azaldı, renk değiştirerek tekrar arttı, en sonunda da çatıdaki güneş enerjisi dediğimiz su ısıtıcılarından çıkan alevleri de gördük. Bu su ısıtıcılarında elyaf benzeri çok yanıcı bir madde bulunur, bilenler bilir, o maddeye ulaştıktan sonra yangının etkisi arttı.

Bir kaç saat sonra, tekrar geçtiğimizde yangın söndürülmüştü. Umarım ölen olmamıştır.

Hiç bir bilgim yok, yangının sebebi ile ilgili, ancak genel kanaat havanın çok sıcak olmasından dolayı, bir maddenin alev alıp yangını başlatmış olması. Bugün arabanın göstergesinden hava sıcaklığının 40 derece olduğunu gördüm.

Daha önce de Ofis semtinde bir yangına şahit olmuştum, o zaman izlememiştim, ancak duyduklarım ve sonradan okuduklarıma dayanarak, sabah saatlerinde çıkan yangında, birbirine çok bitişik apartmanlar sebebiyle itfaiyenin müdahale edemediği ve itfaiyenin açtığı brandaya atlamaya çalışan bir anne ile 2 çocuğunun öldüğü bilgisini verebilirim. Anne ve çocukları derken olayın vehametini anlatmak için annenin 60'lı yaşlarında, çocuklarının ise 30'lu yaşlarının sonlarında olduğunu belirtmeliyim. O ev hala yanmış haliyle duruyordu, arada sırada önünden geçerken kaldırır kafamı bakarım ve ölen 3 kişinin çaresizliği aklıma gelir, yanarım. Detaylı bilgiyi ancak kenthaber.com sitesinde bulabildim.

NOT: Yanımda fotoğraf makinem olmadığı için fotoğrafı cep telefonum ile çekebildim, o yüzden biraz kalitesiz. Fotoğrafta alevleri göstermeyi planlamıştım ama görünmüyorlar.

Hiç yorum yok: