Cumartesi, Haziran 28, 2008

Wanted

Az önce sinemadan geldim. Sinemaya gitmeyi çok severim aslında, burada da çok iyi diyemeyeceğim, orta karar sinemalar var. Ben Mega Center alışveriş merkezindeki Cinemall sinemalarını tercih ediyorum. Daha sonra Mega Center hakkında uzun uzun yazarım. Şu anki konumuz gittiğim film: Wanted.

Film zevki kişiden kişiye değişir. Ben ise beni heyecanlandıran filmleri severim. Her anlamda heyecanlandıran filmlerden bahsediyorum. Sadece macera, sadece korku, sadece romantik komedi vs. değil. Her türü izleyebilirim ama içinde zeka pırıltısı olsun, yeni bir şeyler olsun, senaryo güzel olsun, sıkmasın, filmden çıktıktan sonra, etkisinde bıraksın isterim. En favori filmim Eternal Sunshine Of A Spotless Mind'dır. Bugün gittiğim film Wanted'ın fragmanlarını, son seyrettiğim iki filmde (**) izlemiş ve çok merak etmiştim. 27 Haziran Cuma günü gösterime girdi film, ben ancak bugün (Cumartesi) gidebildim. Filmde Angelina Jolie, Morgan Freeman ve James McAvoy oynuyor.

Ben hakkında çok detaylı bilgiye sahip değildim, filmden çıktıktan sonra öğrendim ki çizgi roman uyarlamasıymış. Orijinali epey sert bir içeriğe sahip olan bu çizgi roman filme aktarılırken, orijinalinden bir sürü şey atılmış. En basiti yandaki resimdeki gibi bir kıyafet yok filmde. Yani bambaşka bir film çıkmış ortaya ama filme aktarılan bir çok kitap veya çizgi romanda bu durumla karşılaşıyoruz. Yapım ekibinin takdiridir, ben çizgi romanı okumadım ve filmin bu halinden de çok memnunum. Çizgi romanın orijinal kadın karakterinin de Halle Berry'den esinlenerek yaratılmış olduğunu hoş bir ayrıntı olarak az önce öğrendim.

Yönetmeni Timur Bekmambetov Kazakistan'lı, daha önce Rusça olarak çektiği Nochnoy dozor (2004) ve Dnevnoy dozor (2006) serisi ile parlamış ve Wanted filmi de Hollywood imkanları ile çektiği ilk filmi. Yukarıda saydığım dozor serisinin 3. ayağı da 2009 yılında gösterime girecek.

Film tam anlamıyla bir aksiyon, soluksuz izledim ben, filmlerde mantıksızlık güzel yedirilirse kabul edenlerdenim, bu filmde de olagelen bir sürü mantıksızlık var elbette. Dediğim bu mantıksızlıklar olayın örgüsünde hiç sırıtmadan işlenmiş ve dolu dolu 2 saatimi, verdiğim paraya hiç de acımadan, harcadım.

Bazı filmler Türkçe dublajlı yayınlanıyor Diyarbakır'da. İstanbul'daki gibi bir seansta orijinal-altyazılı, bir seansta dublajlı izlensin, isteyen istediğini seyretsin gibi bir seçeneğiniz yok burada. Eğer filmin Türkçe dublajlısı varsa zorunlu olarak seyrediyorsunuz. Ben de filmin çekildiği dilde izlemeyi severim, ancak bu şekilde filmin vermeyi istediği gerçek duygusunu anlayabileceğimi düşünürüm. Wanted altyazılı veriliyor buradaki sinemada aynen benim istediğim gibi, çok korktum aslında Türkçe olur mu diye, değilmiş. Bu sebeple daha bir zevkle izledim.

Filmi izleyiniz izletiniz, üzerinde çok düşünmeden güzel bir iki saat geçiriniz. Benim gibi gaza geliniz, en azından filmden çıktıktan sonra, filmin etkisinde kalıp, hayatınızı 2 saatliğine değiştiriniz. Filmin en sonundaki cümle de bunun üzerine zaten.

DVD'si çıktığında arşivime seve seve katacağım bu filmi.

Hiç yorum yok: